Chiptuning

Chiptuning je elektronická úprava softwaru automobilu, která zvyšuje jeho výkon. Moderní automobily obsahují řídící jednotku motoru (ECU). V této jednotce je paměť EEPROM, která obsahuje data a nastavení, které reguluje kompletní chod motoru. Jakmile auto nastartujete, řídící jednotka sebere informace ze všech senzorů, které vůz má a následně podává informace o otáčkách, teplotě, rychlosti, množství vzduchu a podobně. Své auto můžete vylepšit rovněž různými autodoplňky, které nechybí v naší nabídce.

 

A jak je vůbec možné, že dostanete větší výkon z vašeho motoru?

Výrobce vozidla počítá s různými provozními podmínkami. Daný kus vozidla vyrobí vždy pro celou zemi. Všude jsou rozdílné podmínky a proto výrobce nechává určitou rezervu motoru. Chiptuningová firma pak tuto rezervu využije a vašemu motoru tuto rezervu sebere. Efekt může zvýšit laděný výfuk.
Samotná úprava spočívá ve změně softwaru v řídící jednotce, která je optimalizovaná pro váš konkrétní vůz a tím tak využije všechen jeho potenciál. Změnou softwaru můžete docílit zvýšení maximálního výkonu motoru a to u všech přeplňovaných naftových i benzinových motorů (s turbem) až o 35% a u motorů bez turba o 10%, zároveň dochází ke zvýšení kroutícího momentu. Kvalitní chiptuningová firma by vám měla vůz převzít a provést pře úpravou diagnostiku. Podle nasbíraných dat vám pak řeknou, jak by postupovali dál a začnou provádět úpravu řídící jednotky.
Druhy chip - tuningu:


1. Flashování

Novější typy řídících jednotek mají paměť, kterou lze přepisovat. V takovém případě není potřeba jednotku demontovat, ale stačí přepis dat jen přes tzv. Flasher. Tento postup je velice výhodný v tom, že úprava není časově náročná a není tady žádný mechanický zásah do vozu. Nastavení vašeho vozu se načte do PC a tam jej následně předělají k obrazu svému (vašemu). Stejný způsob využívají i samotné automobilky při aktualizaci softwaru v případech, kdy je to nezbytně nutné, např. při zjištění výrobní vady.

2. Výměna chipu

U starších typů jednotek nelze použít původní paměťový modul, který se v řídící jednotce nachází. Chip totiž není možné přepsat a tudíž musí následovat demontáž řídící jednotky a vyjmutí švába (chipu), který nahradí jeho mladší a agresivnější bráška.


3. Nové generace řídících jednotek

U nejmodernějších řídících jednotek se neustále objevují případy, kde je programování pomocí flasheru výrobcem zněmožněno. V takových případech přichází na řadu speciální, konstrukčně velmi složité a přesné zařízení, které umožňuje programovat přímo v řídící jednotce nové generace. Jakýkoli jiný způsob osvědčený, např. u předchozích generací jednotek, by v takovém případě znamenal nenávratné poškození jednotky, protože jsou paměti jednotky vzájemně provázané.


4. Dvojitý chip

Zajímavostí v oblasti chiptuningu je nahrání dvou různých výkonů do jednoho vozu. Co to znamená? Znamená to, že pomocí červeného tlačítka na volantu jako měli tuningáři ve filmu Rychle a Zběsile můžete měnit výkon vašeho vozu. Vy to ale budete používat na přepnutí výkonu a ne na Nitro. Takže můžete přepínat mezi standardním nastavením vozu a přečipovaným. Toto zařízení lze použít pouze u vybraných řídících jednotek EDC15.


V naší nabídce můžete vybírat z velkého množství autokoberců nebo autopotahů.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.